The networking and newsfeed platform for multidisciplinary minds.
Coming in 2024! Pre-register here.
The art-scientist field is rapidly growing, and the whole world should know! MOTION is a book-format feature series highlighting the publications, research contributions, technology, artworks, and performances of interdisciplinary thinkers.
The Emerging Art-Scientist
Volume 1 | Available January 2024
Due Friday, December 15th, 2023 at 11:59 p.m. EST
You are eligible to submit to this book series if you are currently in a STEM undergraduate, graduate, diploma or associate degree program AND can demonstrate established experience in an art form.
Established experience is defined as identifying with any ONE or more of the following:
MOTION is open for worldwide submissions!
————- Français
Vous pouvez participer à cette série de livres si vous êtes actuellement inscrit à un programme de premier, deuxième ou troisième cycle dans le domaine des STIM ET si vous pouvez justifier d’une expérience établie dans une forme d’art.
L’expérience établie est définie comme l’identification à l’UN ou plusieurs des éléments suivants :
MOTION est ouvert aux candidatures du monde entier !
Due on Friday, December 15th, 2023 at 11:59 p.m. EST
It’s super easy! Fill out the submission form below.
Here’s what’s required in the below form:
—- Français
Échéance : vendredi 15 décembre 2023 à 23 h 59 (heure de l’Est)
C’est très simple ! Remplissez le formulaire de soumission ci-dessous.
Voici ce qui est demandé sur le formulaire ci-dessous:
There are 14 feature slots available in MOTION Volume One. The submission box will close as soon as all slots are filled or upon the December 15th, 2023 deadline.
Accepted features will be communicated within two business days of your submission.
Please note that you may be contacted to re-submit or approve edits to your work. Edits or approvals should be returned in a timely manner. There is a 7-day cut-off limit for accepting changes. Edits that are incomplete beyond this timeline will be removed from the selection.
The book will be sent for print in early January. All art-scientists will receive a complimentary copy of MOTION Volume One.
Don’t wait to submit an entry! Start the application now.
You can Save a Daft and return to keep editing with a personalized edit link.
I can’t wait to learn more about your art-science approach and to partner with you in this project.
Kindly,
Nicia John,
A Fellow Emerging Art-scientist
— Français
Il y a 14 places disponibles dans MOTION Volume One. La boîte de soumission sera fermée dès que toutes les places seront occupées ou à la date limite du 15 décembre 2023.
Les articles acceptés seront communiqués dans les deux jours ouvrables suivant votre soumission.
Veuillez noter qu’il est possible que vous soyez contacté pour soumettre à nouveau votre dossier ou pour approuver les modifications apportées à votre texte. Les modifications ou approbations doivent être renvoyées dans les meilleurs délais. Un délai de 7 jours est prévu pour l’acceptation des modifications. Les éditions incomplètes au-delà de ce délai seront retirées de la sélection.
Le livre sera envoyé à l’impression au début du mois de janvier. Tous les art-scientifiques recevront un exemplaire gratuit du premier volume de MOTION.
N’attendez pas pour soumettre votre candidature ! Commencez dès maintenant à remplir le formulaire de candidature.
Vous pouvez sauvegarder votre dossier et revenir pour continuer à l’éditer grâce à un lien d’édition personnalisé.
J’ai hâte d’en savoir plus sur votre approche art-science et de m’associer à ce projet.
Cordialement,
Nicia John,
Une collègue artiste-scientifique émergente
Choose ONE of the three essay topics for your submission. Please keep in my mind that MOTION will be published for public consumption.
Option 1: Tell Your Art-Science Story
This is a biographical entry. Describe what art-science integration means to you.
Why do you pursue both artistic and scientific practices? Did someone inspire you? Did your interests evolve out of your own curiosity? You might write about your development in both your artistic and scientific practices. Did you encounter any challenges or benefits in the process? When did your art-science interest begin? How do you maintain both skills on a regular basis? Are your art and science practices separate? Or, have you found a way to integrate the two in a way that’s meaningful to you?
The above questions are only prompts. You don’t have to answer them all! You can add ideas and change the questions. Feel free to share your story as a real narrative work. Express to readers how you came to be a multidisciplinary thinker.
— Français
Choisissez UN des trois sujets d’essai pour votre soumission. N’oubliez pas que MOTION sera publié pour le grand public.
Option 1 : Racontez votre histoire art-science
Il s’agit d’une entrée biographique. Décrivez ce que signifie pour vous l’intégration art-science.
Pourquoi poursuivez-vous des pratiques à la fois artistiques et scientifiques ? Quelqu’un vous a-t-il inspiré ? Vos intérêts sont-ils nés de votre propre curiosité ? Vous pouvez écrire sur l’évolution de vos pratiques artistiques et scientifiques. Avez-vous rencontré des difficultés ou des avantages au cours de ce processus ? Quand avez-vous commencé à vous intéresser à l’art et à la science ? Comment entretenez-vous régulièrement ces deux compétences ? Vos pratiques artistiques et scientifiques sont-elles séparées ? Ou avez-vous trouvé un moyen d’intégrer les deux d’une manière significative pour vous ?
Les questions ci-dessus ne sont que des incitations. Vous n’êtes pas obligé de répondre à toutes les questions ! Vous pouvez ajouter des idées et modifier les questions. N’hésitez pas à partager votre histoire comme une véritable œuvre narrative. Expliquez aux lecteurs comment vous êtes devenu un penseur pluridisciplinaire.
Choose ONE of the three essay topics for your submission. Please keep in my mind that MOTION will be published for public consumption.
Option 2: A Creation Process
Whether you’ve already managed to integrate art-science methods or currently pursue each separately, describe the process of a creative project you led or engaged in. Remember to respectfully highlight your contributors and ask permission if writing about shared work.
What did you create? A performance, a film, a device, a painting, an app, … What was the goal of this project? Does it relate to your academic studies? Why is this creation experience important: was it for self-expression and/or does it offer something to a particular audience? Both are equally valid.
Share what the creation process revealed to you. Did you come to some kind of conclusion about your project’s questions, the process of creation, or art-science integration?
NB: This is not a science methodologies writing. Be expressive in terms of the mediums and tools you used. However, avoid jargon and explain complicated concepts tactfully. The goal of MOTION is to offer an accessible view of the budding art-science world.
— Français
Choisissez UN des trois sujets d’essai pour votre soumission. Gardez à l’esprit que MOTION sera publié à l’intention du grand public.
Option 2 : Un processus de création
Que vous ayez déjà réussi à intégrer des méthodes artistiques et scientifiques ou que vous poursuiviez actuellement chacune d’entre elles séparément, décrivez le processus d’un projet créatif que vous avez mené ou auquel vous avez participé. N’oubliez pas de mentionner respectueusement vos collaborateurs et de demander leur autorisation si vous écrivez au sujet d’un travail partagé.
Qu’avez-vous créé ? Une performance, un film, un dispositif, une peinture, une application, … Quel était l’objectif de ce projet ? Est-il lié à vos études ? Pourquoi cette expérience de création est-elle importante : s’agissait-il d’une expression personnelle et/ou offre-t-elle quelque chose à un public particulier ? Les deux sont également valables.
Partagez ce que le processus de création vous a révélé. Êtes-vous parvenu à une conclusion sur les questions de votre projet, le processus de création ou l’intégration art-science ?
NB : Il ne s’agit pas d’écrire des méthodologies scientifiques. Soyez expressif en ce qui concerne les supports et les outils que vous avez utilisés. Toutefois, évitez le jargon et expliquez les concepts compliqués avec tact. L’objectif de MOTION est d’offrir une vision accessible du monde art-science naissant.
Choose ONE of the three essay topics for your submission. Please keep in my mind that MOTION will be published for public consumption.
Option 3: The Art-Science Commentary
What is your definition of art-science? What can we learn, as a society, from approaching problems with art-science integration.
A fundamental idea of creMAP is that art-science is not necessary for creative expression, but may be important for innovative problem solving. The goal of art-science should be to inspire an interdisciplinary thinking mindset and not to create a be-all, know-all, idealistic person. Do you agree? Why or why not?
What are some qualities that should guide the art-science mindset? Here are a few that came up in recent discussions: curiosity, empathy, multitasking, focus, humility. Feel free to think of your own.
Finally, what do you desire from art-science integration? How do you see yourself making an impact through the use of both skills? Do you desire a career where both artistic and scientific practices are routinely involved in your daily tasks?
Persuade your readers in the way you feel about art-science.
— Français
Choisissez UN des trois sujets d’essai pour votre soumission. Gardez à l’esprit que MOTION sera publié pour le grand public.
Option 3 : Le commentaire sur l’Art-Science
Quelle est votre définition de l’art-science ? Que pouvons-nous apprendre, en tant que société, de l’approche des problèmes par l’intégration art-science ?
L’une des idées fondamentales de creMAP est que les art-sciences ne sont pas nécessaires à l’expression créative, mais qu’elles peuvent être importantes pour la résolution innovante de problèmes. L’objectif de l’art-science devrait être d’inspirer un état d’esprit interdisciplinaire et non de créer une personne idéaliste qui serait tout et qui saurait tout. Êtes-vous d’accord ? Pourquoi ou pourquoi pas ?
Quelles sont les qualités qui devraient guider l’état d’esprit art-science ? En voici quelques-unes qui ont été évoquées lors de discussions récentes : la curiosité, l’empathie, le multitâche, la concentration, l’humilité. N’hésitez pas à penser aux vôtres.
Enfin, qu’attendez-vous de l’intégration art-science ? Comment vous voyez-vous avoir un impact grâce à l’utilisation de ces deux compétences ? Souhaitez-vous une carrière où les pratiques artistiques et scientifiques font partie intégrante de vos tâches quotidiennes ?
Persuadez vos lecteurs de ce que vous pensez de l’intégration art-science.
Learn more about Motion Talks, a discussion series on art-science integration where interdisciplinary minds in need of a community can find a home. Join our next session! This event is available in-person (at McGill University, Canada) and online via Zoom.
Learn more HERE >>
Monday, December 18th, 2023
It’s been an intriguing last few weeks. We’ve shared our art-science journeys, talked about integrating our skills to solve problems and created an understanding of time and place in art-science integration. But, what’s the next step? How can we establish the art-science perspective as a common practice in our society? Today’s final session will launch our next steps.
It’s been an intriguing last few weeks. We’ve shared our art-science journeys, talked about integrating our skills to solve problems and created an understanding of time and place in art-science integration. But, what’s the next step? How can we establish the art-science perspective as a common practice in our society? Today’s final session will launch our next steps.